donderdag 8 maart 2012

Verjaardagsfeestje en huis 68

Vandaag hield ik mijn verjaardagsfeestje in de winkel (die toch dicht was vandaag) en het was reuze gezellig. Ik had Jose van Josebianca uitgenodigd om mijn 'meisjes', mijn quiltmoeder en mijzelf in te wijden in het cupcake haken.
Met 3 haakveteranen en 3 iets minder geoefende haaksters was het voor Jose ook goed te doen. Er werd druk gehaakt:


Hier zie je Alie in opperste concentratie, want voor de bodem moet je wel even goed tellen! Maar al snel was het eerste onderstukje klaar:


Er wordt gewerkt om een spanen doosje heen, dus de cupcake is prima te gebruiken om van alles in te stoppen wat wij denken nodig te hebben :-))



Ook werd het patroon goed bestudeerd ..... Ik heb zelden zo'n goed patroon gezien, petje af Jose! De cupcakes worden gehaakt van katoen met haaknaalden 3,5 en we hadden hiervoor speciale nieuwe ergononische haaknaalden gekocht om uit te proberen.


Nadat we de bodem (onderkant) van de cupcake klaar hadden, gingen we eerst het glazuur maken (hier in donkerroze), dit omdat het soms wel een probleem was om het te begrijpen. Volgens Jose dan, maar het stond zo goed beschreven dat we er geen moeite mee hadden, ook de minder geoefende haaksters niet!



Na een lekkere lunchstop, broodjes met keuze uit allerlei beleg ... haakten we verder zonder Jose (het was een workshop van een ochtend) en hier is alvast een stukje resultaat van ons haken:


Op de voorgrond het restant van de heerlijke petit fours die Jose voor ons meenam, we willen nog wel graag het adres van de bakker waar je ze kocht, want ze zijn echt heerlijk! De cupcakes zijn nog niet klaar hoor op deze foto, want naast haken moesten we natuurlijk ook cadeautjes uitpakken, koffie drinken en bijkletsen! Maar deze 3 hebben alleen nog een toefje slagroom en een kers nodig en dan zijn ze klaar. Kunnen we beginnen aan de kleine en de grote variant!


Op deze foto zie je ook de speciale ergonomische haaknaald die door ons volmondig is goedgekeurd!!!!
Ook zoiets maken??? We hebben in de winkel setjes met het patroon en 4 bollen katoen en de 3 juiste maat doosjes in een leuk cadeau setje. En wij hebben het patroon voor je uitgeprobeerd... en het klopt precies.

De winkel was versierd voor me, stoel met balonnen, slingers met Sarah in het leslokaal en balonnen met 50 erop en een grote 50 opblaasnummer voor de winkeldeur! Het zal gesprekstof genoeg opleveren deze week denk ik!

Van Ineke kreeg ik een heel lief huisje voor de Quiltstraat (waar Helma en zij al een huis hebben), dus vanavond heb ik huisjes vrij!!!


En wat ik allemaal kreeg vandaag? Dat ga ik morgen laten zien!!! :-))
Ik ben in ieder geval reuze verwend vandaag en lieverds ... ik dank jullie voor deze leuke en gezellige dag! Eentje met een gouden randje!!!!

Jose komt op onze open dag ook een demo geven en misschien zelfs een mini workshop, haar eerste boekje komt ook dit najaar uit, dus misschien kunnen we daar dan ook een vooruitblik van krijgen.
In de planning zitten ook leuke workshops die zij gaat geven in onze winkel dit najaar ..... wordt vervolgd!

Tot morgen,
Marina,

3 opmerkingen:

  1. Jullie hebben een hele gezellige dag gehad.
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marina,

    Dit is wel een heel speciaal jaar voor jou, want je bent HÉÉÉL ERRUG JÁÁÁRIG!!!!!En niet één dag, maar een hele rij dagen, dus hierbij (pas voor de 2e keer...): GeFeLiCiTeerd!!!

    Groeten van Digna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo "bijna"-jarige Marina,

    Dat is een leuk feestje geworden zeg. Wat een leuke resultaten. Tja, nu moet ik geloof ik toch echt leren haken!!
    Marina, nog veel feestplezier de komende dagen!

    Groetjes van Clara K.

    BeantwoordenVerwijderen