maandag 5 maart 2012

Huis 65 alweer en de bee.

Vanavond was er weer bee in den Dolder en er waren 2 leuke huisjesquilts om te showen! Alie maakte zwart/witte huisjes met wit/zwarte huisjes, er komt zeer waarschijnlijk nog een rand omheen, maar die gaan we morgen uitzoeken.


Leuk he en zo anders dan de gemengde kleuren, haar huisjes zijn 12,5 cm en het dak is veranderd omdat ze maar 2 stofjes gebruikt per huis. Ik vind het echt een liefje aan het worden. Alie zei al gelijk aan het begin van het jaar: ik vind het leuk om ook huisjes te maken, maar dan geen 366 en gewoon een aantal kleine quiltjes in verschillende combinaties/kleuren. Dit is quiltje nummer 1 ... wie weet hoeveel er nog volgen. Miswchien een Kaffe Fasseff dorpje Alie?????

Emmy is ook een heel eind met haar quiltje, haar huisjes zijn 10 cm en net als Alie werkt ze met de hand!


Er komt nog een rijtje aan begreep ik, dus over 2 weken zal ze wel klaar zijn denk ik, ja toch Emmy?
We hebben weer gesmuld van de Brownies die Emmy voor vanavond maakte, het is zo ongeveer traditie dat zij bakt voor de eerste bee van de maand op maandag en we zijn altijd weer benieuwd wat ze nu voor ons maakt, de brownies waren een verzoeknummer, die vindt iedereen bij onze groep lekker!

Verder ben ik al verwend voor mijn verjaardag .... Ik kreeg een leuk uiltje (ik spaar al jaren uilen, niet meer zo fanatiek vanwege de ruimte .... Maar ik vind het altijd leuk om toch een nieuw uiltje te krijgen!) in een leuk uilen cadeautasje! Judith bedankt!!

En ik kreeg ook een verjaardags huis! Die mag ik nog niet showen, die komt zondag, want dan heb ik een bouwverlofdag...... Dank je wel Jolanda, ik denk dat ik inderdaad zondag weinig tijd heb om te bouwen!

Vadaag heb ik weer een huis gebouwd voor mijn dierentuin, dit keer met een olifant!


De olifant komt naast de giraffe van gisteren, ik ben weer begonnen met rijtjes naaien. Mijn dierentuin wordt zo:


Het giraffen huis en het olifanten huis!


De kangeroe afdeling die duidelijk in dezelfde tijd gebouwd zijn, er zijn dezelfde bouwmaterialen voor gebruikt!
Ik ben niet op zondag begonnen met mijn dierentuin, dus ik moet wat rommelen met mijn blokken volgorde, want ik heb nu 7 dierentuin blokken en die wil ik wel naast elkaar zetten ...... Misschien dat ik nog een rijtje dierentuin maak op een later tijdstip, moet eerst nieuwe dieren gaan verzamelen! Ze komen ergens in mijn quilt bij elkaar, maar weet nog niet precies waar, moet maar eens gaan puzzelen! Denk dat ik morgen ga werken aan de kinderboerderij!
Tot morgen,
Marina.

1 opmerking:

  1. Wat een leuk idee en wat een mooi resultaat alles in zwart-wit. Doet Ali toch maar weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen