woensdag 22 augustus 2012

Breibee en een geheim projekt!

Vanochtend was er weer de brei- en haakbee in den Dolder en het was een gezellige volle ochtend! We waren met een hele volle bak, ook al waren 3 van onze vaste deelneemsters er niet!
We hadden nl. een gast uit Amsterdam die met onze Rika mee kwam! Marie-Louise is behalve quiltster ook voor andere handwerken in en is een volgster van dit blog heb ik begrepen! Dus Marie-Louise vandaag sta je er zelf op !!!!


Marie-Louise is met de japanse bloemen bezig in hele mooie kleuren, haar vriendin Rika heeft hier ook een sjaal van gehaakt. Ze had trouwens ook iets lekkers gebakken, wat ze mee had genomen, dus de dames zaten vandaag extra goed met de calorietjes!!


Rika showt hier haar nieuwe omslagdoek die volgens mij al bijna af is!


IJverige dames op een rijtje, Rika, Marie-Louise, Willy en Alie, allemaal aan de haaknaald!


Alie en Yvonne haken er ook aardig op los en hebben weer even tijd om bij te kletsen. Yvonne is met een nieuwe deken begonnen met ecru en blauwtinten, een volgende keer zal ik hier meer van laten zien denk ik.


Aan de andere kant (de Dolderse kant!) breit Bep aan haar achtste paar sokken, kijk maar eens naar de andere 7 paar, haar doel van 8 paar is nu bijna rond, wat gaat ze daarna doen?


De sokken, allemaal anders en gemaakt naar voorbeelden uit een breiboekje over sokken wat ze bij ons had gekocht. Mooi he al die soortjes?


En wat dachten jullie van deze fantastische mini quilt? De hexjes zijn 1/4 inch groot, echt superklein dus, mijn duim zien jullie ook, dan kan je je voorstellen hoe groot dit quiltje is? Bep krijgen we echt nog wel aan het quilten, denken jullie ook niet? Dit is al haar tweede quiltje van dit formaat....


Ton en Joke zaten aan het hoofd van de tafel, dit is het begin van een sjaal (of deken?) van Joke, heerlijk zacht en in prachtige tinten die vanzelf komen doordat de draad verschillende kleurtjes heeft. Het is dus een vraagteken hoe de volgende bloem er weer uit komt te zien, het blijft dus spannend om dit te haken.
Janny is helemaal onzichtbaar op de foto's, waarschijnlijk was ze weer iedereen van koffie aan het voorzien? Ook zij is aan het haken, dit keer met granny squares.


Nog een overzichtje van de lekkere volle tafel. Zoals jullie op de foto boven die van de sokken kunnen zien is onze eigen postvrouw Wil weer even op de controle geweest en bekijkt het werk van Sophia, die gelukkig ook weer bij ons was met de andere Joke. Ik mis Annie even op deze foto, die was zeker even een rondje doen in de winkel????

Oke, nu even mijn nieuwe huizen....


Het inhaalhuis nummer 177 met een panda achter het raam en lekkere felle kleurtjes in het huis, het is tenslotte zomer!


En het huis van vandaag, nummer 235, met een gekregen kikker (afgelopen maandag op de bee van Emmy), ook lekker vrolijk, want het is echt volop zomer nu!!!

Het geheime projekt??? Ik denk dat ik daar morgen maar meer over ga vertellen, want mijn blog is al zo lang vandaag!!!! ;-))

Tot morgen,
Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten