vrijdag 31 augustus 2012

Hehe

Net terug uit de winkel, dus naaien en the Voice of Holland worden het niet vanavond. Jammer, maar zo gaat het nu eenmaal.
Het meeste staat op zijn plek, morgen nog wat stoffen naar voren halen voor een speciale kerst/ halloween opruimingshoek..... 5 euro per meter!

Verder natuurlijk de eerste BOM quilt te zien en het eerste blok gaat morgen mee met de klanten..... Veel aanbiedingen en gezelligheid in den Dolder.

En demonstraties haken en poppenhuis quiltjes verzorgd door Yvonne en Bep (onze plaatselijke beroemdheid op poppenhuizengebied) ;-)

En ..... Morgen hebben we een verloting onder de klanten die op onze open dag komen, lever je kassabon weer in met naam en telefoonnummer achterop en je maakt kans op een kadobon!

En... Ik heb mijn huisjesquilt tot nu toe mee en in de winkel, 9 rijen van 19 blokken zitten aan elkaar. Volgende week ergens heb ik genoeg inhaalblokken voor de volgende (tiende) rij en kan ik die er weer aannaaien.

De voetjes branden nu, ik heb het even gehad.... nog een paar draadjes wegwerken van een quilt en dan ben ik klaar!

Tot morgen!
Marina.

P.S. Onze Bep maakt quiltjes met 1/4 inch hexjes, dus mini mini. Ik heb gisteren een bloemetje gemaakt met de nieuwe maat 3/8 inch, kijk maar eens op deze foto. Hier ligt de bloem naast eentje van 1/2 inch, voor heel veel mensen al klein te noemen....voor de maat een normale speld erbij! Voor dit soort kleine maatjes zijn plakstiften wel heel er handig hoor... wordt het resultaat lekker strak! En een stuk sneller dan dat gepruts met rijgen van die kleine hexjes..


De vakjes zijn 1 inch, dus 2,5 cm in het vierkant ongeveer.... Dit moet weer een nieuw projekt worden (waarschijnlijk voor jaren!).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten