vrijdag 24 augustus 2012

Tijdens de Voice ....

Tijdens de Voice of Holland is het prima huisjes naaien, de komende vrijdagen zit ik boven achter de naaimachine en naast de tv. Zo zal ik niks missen en komen er weer wat huisjes af... ware het niet dat ik vandaag door de drukte in de winkel vergeten was nieuwe vellen huizen te printen. Stom!!! Nu heb ik wel 2 huizen kunnen naaien, maar ik had nog wel even door willen gaan. Morgen beter opletten en weer een stapeltje printen, zodat ik weer een weekje of zo vooruit kan!


Mijn inhaalhuisje van vandaag is nummer 179 en die is ROZE! Waarom? Nou omdat ik vandaag en woensdag stroken heb verwerkt om pakketjes te maken met 10 lapjes van 15x25 cm en dan hou je weef strookjes over voor huizen! Zo komt er dus NOOIT een eind aan al die restjes voor de huisjes.. Maar goed, het is nu eenmaal zo en zo gebruik ik die strookjes weer nuttig! En ik heb natuurlijk ook de pakketjes gevouwen en verpakt vanavond, dus ik ben heel nuttig bezig geweest toch? Voor het raam een muzikale poes die ik tegenkwam op een lapje uit een jaren 30 pakketje die ik eens in de USA kocht.



Het huis van vandaag is nummer 237 en heeft weer een lekker zonnig kleurtje. Alhoewel de dag vandaag eindigt met een enorme regenbui! Weer een hondje van het lapje van Emmy, wat een schattige hondjes staan daar op, jammer dat je ze niet allemaal kan gebruiken doordat ze daarvoor te dicht op elkaar staan. Gebruik je de ene dan is de andere kapot. Maar ik haal er wel een paar leuke hondjes uit die op mijn huizen mogen passen!

Deze week heb ik toch iedere dag 2 huizen kunnen laten zien en daar ben ik best trots op, ik hoef er nog maar 46 in te halen, dus ik ben lekker op dreef zo. Het naaien op papier met de naaimachine bevalt me heel goed en ik schiet ook lekker op zo. Op deze manier zie ik het nog wel gebeuren dat ik de quilt eind van het jaar als top klaar heb als er niets geks gebeurt.

Ik ga ervoor in ieder geval!
Tot morgen,
Marina.

P.S. Morgen laat ik zien wat voor liefs ik vandaag kreeg in de winkel van Claartje.

2 opmerkingen:

  1. Hoi lieve Marina,
    Je zult het misschien niet kunnen geloven, maar mijn eerste huisje is af!!! Ha-ha. Je hebt me dus aangestoken met je enthousiasme voor het huisjes maken. Ik kan je zeggen: ook dát is leuk. Wat is nou géén leuk patchworkwerk??
    Ook mijn sampler is af en het berenquilt is klaar. Het landschap zit geheel in elkaar en wacht nog op houten paaltjes. Gelukkig was het hier in la douce France giga-heet. Dus: 's morgens je dingen doen en 's middags lekker binnen blijven in de koelte. Tja.... en wat doe je dan.....
    Lieve groetjes,
    Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Huizen bouwen !! Ik ben erg benieuwd, als je weer naar NL komt neem je je huis of huizen mee he...kan ik ook even genieten. Mooi dat je zo lekker bezig bent, hebben we niet voor niets doorgeregen toch?
      Een dikke knuffel....

      Verwijderen