woensdag 8 augustus 2012

New York en dan naar huis....

Zaterdag was onze laatste dag in New York en dan loop je nog wat door de stad en zie je in de buurt van Broadway ergens een parkje met bomen en een aantal tafeltjes en stoeltjes... daar plof je dan even neer en dan kijk je naar boven en zie je dit:


Mooi he? En dan loop je na een pauze door naar Central Station, wat voor de USA al echt OUD is, want het is ouder dan 100 jaar!


Daar hangen dan dit soort kroonluchters..... In het treinstation dus he...


Prachtige ramen en als je toevallig bent vergeten in welk land je bent :-) dan hangt er een vlag (enorm groot) om je eraan te herinneren.


En buiten alleen maar taxi's van dit gele soort.... Ja dan weet je het helemaal zeker, je bent in New York!



Blijkbaar een dagje uit met de zomerschool.... Rijen schoolbussen, zulke zie je ook alleen in de USA en ze zijn heilig....in de buurt van zo'n ding ALTIJD stoppen als er kindern zijn, want IT'S THE LAW!!!! En daar zijn ze goed in, in dit land.... Je rijdt echt niet hard in een dorp of plaats, ook al is het nog zo klein..staat er 25 aan de weg, dan RIJ je 25 en iedereen doet het! Stoppen voor een voetgangersoversteekplaats.....IT'S THE LAW en dat staat er dan ook gewoon bij he, stoppen want het is verplicht. Je hoeft niet echt bang te zijn dat ze je plat rijden bij het oversteken op zo'n oversteekplaats! Niet in de USA.
En dan ben je na een nachtje hangen in het vliegtuig weer terug op Schiphol en na een stukje in de auto... weer thuis!

Thuis wordt er weer gebouwd, moet nog een heel aantal huizen inhalen, dus heb er nu weer 4 bijgebouwd...


Ookal zijn de Olympische Spelen in de UK, in de USA zijn ze er erg vol van, ik vond in de quiltwinkel in New York een stofje met echte engelse dubbeldekkers en taxi's. Daar moest natuurlijk een klein stukje van mee voor mijn huisjes...


Dit stofje doet me denken aan de mosselen die ik diverse keren gegeten heb in mijn vakantie, heerlijk! Dus dit stofje moest ook mee, ookal is het een oester (ik heb hem volgens mij zelfs op zijn kop gezet), maar het doet me denken aan mosselen en dus aan de vakantie.....


Gewoon een lekker zomerhuisje.... heerlijke vrolijke Me and My Sister stofjes en worteltjes....


En ach waarom ook geen heel blauw huisje? Ook wel eens leuk om te maken.
Gisteravond op de bee heb ik 2 huisjes gemaakt en vanavond nog 2 , nadat ik terug was van een avondje strijken bij Randy. Kan hij lekker met zijn vader de klusjes in huis doen en ik maak me nog even nuttig ;-) doe je gelijk ook even de afwas..... ach ja daar ben je moeder voor toch? Maar als ze uitgeklust zijn en de strijkbout van Randy ook eegens uit de dozen is gekomen, dan moet hij het yoch zelf overnemen! Maar het lag allemaal keurig klaar zoals ik had gevraagd en netjes gewassen en gedroogd, dus dat scheelt al heel veel werk.
Morgen weer verder met de huizenbouw hoop ik.
Groetjes
Marina,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten