zaterdag 18 augustus 2012

Quiltfoto's en toch 2 huizen,

Dat ik toch 2 nieuwe huizen kan laten zien, dat is niet omdat ik er vandaag zo hard aan heb gewerkt hoor. Het is even te warm boven of te donker.... als ik het raam dicht doe, dan is het te warm en als ik het licht aan doe, dan ben ik muggenvoer!
Maar gelukkig heb ik deze week heel hard doorgenaaid met de huizen en heb ik toch een inhaalhuis EN een huis voor vandaag!
Inhaalhuis nummer 173:


Is een lief huisje met een lieveheersbeestje voor het raam, lekker rood jaren 30 stofje er omheen en een cactus op zolder! Zonnig geel dat wel!

Het huis van vandaag is nummer 231!


Met een verdwaalde ballon voor het raam, lekker stippels op het dak en op en om de deur. Is toch ook een lekker zonnig huisje geworden?

Vandaag een beetje tegenslag met een quilt die ik wou gaan quilten, de achterkant was veel te klein, maar daar kwam ik dus pas achter toen ik EN de voorkant EN de achterkant had uitgestreken en dat met deze hitte. Eerst even bespreken dus wat er nu precies moet gebeuren en een volgende quilt van de stapel gepakt. De voorkant daarvan zit er nu in ieder geval opgespeld, de achterkant moet nog even aan elkaar worden genaaid en gestreken, die gaat er hopenlijk maandag op en dan kan ik weer verder quilten, het is een hele mooie den Haan en Wagemakers quilttop, lekker scrappy, een genot om naar te kijken als je quilt! Je ziet iedere keer weer nieuwe stofjes. Deze quilt was beloofd voor de open dag, dus ik ben dan lekker op tijd!

De quilt van Emmy van die ik gisteren heb gequilt, heb ik even hier thuis op de foto gezet. Het is een heerlijke quilt, flanel en iets van 140x180 cm, dus een lekker handzame knuffeldeken! De ontvanger zal er zeker blij mee zijn. Lekker losjes doorgemeanderd, dus het blijft een knuffelige deken!


En eentje van dichtbij:


Gequilt met een King Tut garen die alle kleuren van deze deken heeft, dus een hele mooie combi, de achterkant is lichtblauw met letters en lichtblauw gequilt.
Ik ben er blij mee en ik hoop Emmy maandag ook ;-)

Verder nog tussendoor weer een paar blokken van mijn amerikaans-eten-quilt genaaid en gestreken, die groeit nu elke dag in de winkel een klein stukje. Volgende week als ik wat meer blokken heb gemaakt, zal ik een foto maken. Vandaag heb ik de doppinda's en de curly fries (gekrulde frietjes) verwerkt! Totaal komen er minimaal 12 soorten amerikaans voedsel in, o.a. Blueberry muffins, de echte grote zoute krakelingen (dit jaar voor het eerst - en laatst ook denk ik- gegeten in New York), de echte Pretzels koop je op straat bij een karretje en die zijn dus warm (en enorm zout!), broodjes hamburger met alles erop en nog veel meer leuke verzamelde stofjes komen in deze quilt. Gecombineerd met stofjes uit mijn winkel, bij elk voedsellapje moet een bijpassend rustiger lapje verwerkt worden, die komen dus uit de winkel!

Morgenochtend vroeg op voor een workshop bij de groothandel in Andelst, die begint al om 10 uur en voor die tijd wil ik nog wel even inkopen doen daar! Ik moet nl. op tijd weer thuis zijn om 's middags naar verjaardagen te gaan! Drukke zondag dus ....

Tot morgen,
Marina (vanuit de tuin).

1 opmerking:

  1. Ppppfff wat een druktes met het dooequilten.
    En pech als het niet past !
    Vrolijke huisjes weer.

    BeantwoordenVerwijderen