zondag 29 januari 2012

Huisje 29 en een lange dag ...

Vanochtend ging de wekker al heel vroeg voor de zondag, nl. om half 7! Gisteravond was het niet vroeg, want mijn zwager en nichtje vierden hun verjaardag, dus het was een kort nachtje. Na een ontbijtje zat ik dus heel vroeg in de auto naar de winkel van Claudia Pfeil in Krefeld, Duitland. Bijna 180 km volgens de ANWB en de TomTom, had de ANWB voor de zekerheid ook maar uitgeprint, voor het geval de TomTom niet wou meewerken, maar gelukkig was dat niet het geval zodat ik na krap 2 uurtjes netjes op tijd bij de winkel kon parkeren. Gelukkig had ik net voor de grens een kopje DE capuchino gescoord, want blijkbaar is het in Duitsland geen gewoonte om mensen die een hele tijd in de auto hebben gezeten een kopje koffie aan te bieden ;) die kregen we pas om 11 uur bij de coffeebreak! Niet dat ik zo'n koffieleut ben hoor, maar om half 7 naast je bed en dan 2 uur in grotendeels donker rijden geeft toch wel een duf gevoel in je hoofd!
Maar goed, Mike van APQS was heel erg interessant om naar te luisteren en ik heb veel opgestoken over hoe ik mijn longarm moet onderhouden en evt dingen vervangen ( sommige dingen mag je hopen om nooit te hoeven vervangen, maar tenslotte heeft mijn machine deze zomer ook al nieuwe printplaten gekregen en dat had ik ook nooit verwacht ... Gelukkig heb ik de computer generatie thuis en die kijken daar niet van op en draaien de hand er ook niet voor om, joh ma doe niet zo moeilijk dat DOE je toch GEWOON eventjes?).

Om vier uur was de cursusdag ten einde en kon ik weer huiswaarts, helaas kon ik toen niet zo lekker doorrijden op de Autobahn, maar om 6 uur was ik wel thuis. En om 7 uur was ik vertrokken op de bank, zodat zoonlief me om 8 uur of zo even wakker maakte, want er moest toch ook nog even gegeten worden. Gelukkig had ik de rollade gisteren al gebraden en hij had het ding ook al van touwtjes ontdaan en de frituur al aangezet, dus daar waren we snel mee klaar!

Morgen kan ik dus mijn machine gedeeltelijk uit elkaar halen en een GROTE BEURT geven ( en ik durf het ook nog!) en nog weer wat rommelen met de spanning, want die stond vorige week nog niet helemaal OK, maar wat fijn als je het een expert even kan voorleggen wat ik nu verder moet doen.
We zullen zien hoe het gaat, ik heb nog wel een quilttopje liggen die ik als proef kan gebruiken voordat ik op de quiltjes van klanten verder ga. Ik was een beetje bang dat ik TE precies keek naar mijn steekjes, maar volgens Mark mag ik dat ook doen en was ik al heel ver op weg naar de perfecte steken en met zijn tips komt het vast wel goed, ik heb er nu tenminste meer vertrouwen in dan hiervoor dat het goed komt.
Ook was het leuk om andere dames te spreken, ik was niet de enige NL daar, ook Drente was vertegenwoordigd en ik heb ook Jeannette Kasbergen ontmoet die NL is, maar net over de grens woont in Belgie.

Mijn huisje van vandaag:


Ik vind deze wel toepasselijk na de hele dag gekeken en geluisterd te hebben naar het uit elkaar halen van een machine en ook voor de eigenaresse van die machine gelukkig ook weer in elkaar zetten!
Ik ga nog een stukje sok breien met een half oog op de tv, dan blijf ik wel wakker tot bedtijd! Heb gisteren een verzoek gekregen voor roze sokken maat 34-35, zo klein heb ik ze nog niet gemaakt, maar mijn bijna 19 jarige nichtje Sharissa heeft niet zulke grote voeten als ik:))
Groetjes
Marina.

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer heelhuids thuis bent en een goede lesdag hebt gehad.
    Als je daar behoefte aan hebt, heb ik nog wel een paar verdomhoekjeswerkstukken liggen om je machien mee af te stellen, hoor..... ;-)
    Groetjes, Cuny
    www.cunyvancollenburg.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal er aan denken, maar ik heb ook al mijn stripquilts nog liggen van vorige winter!
      Leuk stukje en foto's trouwens op je blog!
      Groetjes
      Marina.

      Verwijderen