maandag 13 februari 2012

Coca Cola huisje!

Aangezien mijn voorraadje huizen tot 1 is geslonken, moet ik nu wel iedere dag minimaal 1 huisje naaien, niet echt een straf. Net even aan de slag geweest en voor vandaag een Coca Cola huisje genaaid! Zowaar zit er blauw in, tot nu toe niet zoveel gebruikt in mijn huisjes. Waarom? Ik heb geen idee, ik heb blijkbaar minder blauw tussen mijn restjes dan ik dacht. Dat terwijl ik voordat ik mijn winkel had vaak met rood/geel/blauw werkte! Maar goed, vandaag dus een huisje met Coca Cola reklame en omdat CC mijn lievelingsdrank is, een dakje met hartjes!



Het huisje is nog niet gestreken en dat is heel goed te zien, maar dat komt morgen wel weer als ik ga strijken of in de winkel. Ik moet ook weer nieuwe tussenstroken aftekenen en snijden, want ik heb er nu nog maar eentje liggen i.p.v. de twee die ik nodig heb per huisje.

Vanochtend had ik les 1 op de zaak van de beginnerscursus, de dames weten nu hoe ze malletjes moeten maken met paternoplaat en hoe er genaaid gaat worden. Voor de volgende les moeten ze zelf een ster voorbereiden, die gaan we dan maken in de les. Dan maak ik ook foto's van wat er is gemaakt.
En vanmiddag waren er 3 dames van vorige basiscursussen om ingewijd te worden in het handquilten. Vandaag een theorieles, wat voor vulling en waarom? Hoe moet ik de top gaan spannen, etc. Ze hebben nog genoeg te doen voordat ze over 4 weken terug komen voor de praktijkles. En daarna .... oefenen oefenen en oefenen.

Ik ga nog even breien en een nieuw huisje voorbereiden en er moeten ook nog 2 rijen aan elkaar worden genaaid, dus ik hoef me niet te vervelen. En CSI is op de tv, dus ik heb iets om naar te kijken ook ;-)
Groetjes
Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten