donderdag 9 februari 2012

Huis 40 en Kaffe Fassett stofjes uitzoeken.

Wat een straf, vandaag kwam onze nieuwe vertegenwoordigster voor de fa. Coats, de importeur van o.a. Kaffe Fassett stoffen, maar ook vele andere bekende namen in de quiltwereld. Onze vertegenwoordigster komt uit Belgie en heeft dus al een tijdje in de auto erop zitten als ze komt! Bij de capuchino vertelde ze heel leuk over verschillen in Belgie en NL, o.a. dat je in NL in de winkels bijna altijd koffie of thee krijgt als vertegenwoordigster, maar dat het in Belgie echt NIET voorkomt. Ik dacht toch altijd dat onze zuiderburen zo gastvrij waren, maar blijkbaar kunnen ze nog iets van ons leren :-) Dat het in Duitsland ook niet zo gaat, daar was ik al achter gekomen toen ik naar de cursus van APQS ging.
Ook kan zij elk moment oma worden van haar eerste kleinkind en ook daar zijn er grote verschillen! Als je in NL bevalt in het ziekenhuis mogen opa en oma eigenlijk gewoon gelijk op bezoek gaan, maar bij onze zuiderburen moeten opa en oma gewoon wachten totdat het volgende bezoekuur er weer is! We zijn dan 1 in Europa, maar er zijn nog zoveel verschillen onderling in de landen.

Tja, die stoffen he die ze meenam, tenminste de stalen ervan! Om te smullen en aangezien deze firma bijna alles op voorraad heeft, zal het dus niet lang meer duren voordat we het in de winkel hebben staan/liggen!
Vandaag kwamen er wel een aantal dozen met batikstoffen binnen, ook een paar hele mooie dubbelbrede batikstoffen voor o.a. achterkanten. Ook om te smullen! ze zitten nu nog in de dozen, maar ik zal er morgen een paar foto's van maken om te laten zien en we zullen ze ook z.s.m. in de webwinkel zetten!

Huisje 40 alweer:


Love You, een speciaal huisje voor een hele fijne dag! Met hele oude stofjes uit mijn eigen winkel en nog een paar oudjes van mijn moeder!

O ja, de vertegenwoordigster nam ook nog een leuk presentje voor ons mee: een sjawl die eigenlijk is bedoeld om uit te halen en er een paar sokken van te beien! Je moet er maar opkomen dat idee, maar ik weet nu nog niet of het een sjawl blijft of toch een paar sokken gaat worden? Nu ben ik nog bezig met het breien van de sokken voor mijn nichtje met een reliefpatroontje erin en ze worden zo leuk en zijn ZO ROZE! En een paar comfortsokken op bestelling, toevallig ook roze met lila, die worden ook rondgebreid, maar dan met pennen 7! En lekker zacht dat die worden, heerlijk .....

Tot morgen,
Marina.

P.s. Ik heb 2 nieuwe blogs toegevoegd bij mijn lijstje rechts ... Freubelweb en het blog van Jose Bianca, op beide blogs zijn er leuke pakketjes te winnen als je lid wordt van hun site. O.a. De haakpakketjes van de cupcakes en de vlaggetjeslijn die wij inmiddels ook in de winkel verkopen (zie mijn blog van afgelopen zondag voor de foto's).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten