zaterdag 4 februari 2012

Log Cabin with a Twist en natuurlijk weer een huisje!

Vandaag was het weer heel duidelijk, quiltsters laten zich niet tegenhouden door een beetje sneeuw. De cursus Log Cabin with a Twist was er met Ineke Vaillant als 'juf' en ondanks dat een aantal mensen een heel eindje moesten rijden ( den Bosch of Texel!) of met de niet echt rijdende treinen ....(als ik het op de tv zo zie, dan hoop ik dat onze trein passagiers een beetje op tijd thuis kwamen! Maar iedereen was dik op tijd in den Dolder en na een lekker bakkie koffie gingen ze druk aan de slag! De stemming was duidelijk heel goed daar achterin de winkel, er werd ook gewerkt aan een hele leuke quilt in wording.



Dit was het voorbeeld dat ze van de juf kregen en natuurlijk moest je zelf je kleuren uitzoeken, dus het kon dan ook zoiets worden:


Helemaal oranje of bijvoorbeeld zo:


Roze met paars, wordt vast ook heel mooi, net als deze:


Of deze:


Je ziet er is heel hard gewerkt, kijk maar





Gewerkt, maar ook overleg plegen hoort erbij!





Op de achtergrond nog een mooi groot voorbeeld van deze quilt, gemaakt door Nell Mulder en lief aan ons te leen gegeven!


En hier nog even een kleinere versie die Ineke meenam.
En waar ben ik nu mee bezig.
Mijn tweede sok voor Ineke is ook af en mee naar Texel, het resultaat:


En deze gingen ook mee:


Mijn quiltmoeder hoeft dus geen koude voeten te hebben voorlopig en vrolijk wordt ze er ook vast van, alhoewel ik haar altijd vrolijk meemaak, want in zo'n winkel kan je alleen maar vrolijk zijn volgens Ineke.
Als sluitstuk nog even mijn huisje van vandaag, een wat winterse kleur dit keer, snappen jullie dat nou?


Morgenochtend maak ik de winnaar van de GIVE AWAY bekend, je kunt nog een reaktie achterlaten bij mijn berichtje van 1 februari j.l. en zo dus meeloten voor een cadeaubon van mijn (web)winkel!
Tot morgen,
Marina.

1 opmerking:

  1. wat een leuk verhaal marina, geweldig net of ik erzelf ben bij geweest en wat een leuke foto,s.
    ik heb even genoten om te kijken.
    groetjes alice en een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen