zondag 19 februari 2012

Leuke dag in Zwolle, huis 50!

Vandaag samen met Alie naar Zwolle geweest en daar heb ik een hele leuke dag gehad. Veel lieve collega's gezien en gesproken en ook veel bekende gezichten tegen gekomen.
Wat heb ik daar gekocht? Ik heb mijzelf alvast lekker verwend i.v.m. mijn komende verjaardag, o.a. prachtige handgeverfde sokkenwol uit Duitsland van Frechener Woll-Oase. Ik heb Randy verleid om me te helpen met de eerste streng oprollen tot een mooie bol,want zo'n streng werkt alleen maar in de knoop. Zijn ze niet prachtig?


En zo ziet het er uit als je het aan het breien bent:


Niet zo scherp, maar je ziet wel hoe het wordt. Weer eens aan het breien met een mini rondbreinaald, want mijn andere pennen zijn vol :-) maar ik kon niet echt wachten tot die sokken af zijn, dus dan maar zo, het is wol van Atelier Zitrone wat dus handgeverfd is door Sabine Fritz. Aangezien ik al zoveel andere sokken maak voor de winkel en voor allerlei lieve mensen, maak ik deze speciale eens voor mijzelf. Als een verjaarscadeau!
Natuurlijk scoorde ik ook nieuwe lapjes voor mijn huisjes, ook ik wil wel eens iets heel nieuws wat ik nog niet ken en niet zovaak in handen heb gehad in de winkel, hoe mooi die lapjes in mijn winkel ook zijn.


Deze komen van mijn lieve collega van Hobbytime, kreeg ook nog een leuk pakketje er gratis bij! Het zijn halve fat quarters, dus zgn, fat eights, groot genoeg voor mijn lapjes en nog ruilmateriaal over.


En deze leuke vrolijke lapjes van mijn lieve collega uit Sebaldeburen! Quilt Atelier Trijntje van der Horst heeft heel veel vrolijke lapjes en Trijntje is zelf altijd vrolijk volgens mij! Ze komt regelmatig in mijn winkel als ze in de buurt is en ik KOM ECHT een keertje die kant op, ik heb het haar ( en Alie) beloofd. Maar er is altijd iets wat ertussen komt als ik wil gaan, het is ook niet naast de deur!
Daarbij een leuk nieuw patroon van Maaike Bakker wat me heel erg aan mijn schoonouders doet denken, wandelen! Ze wandelen nog steeds veel en gingen vroegr ook veel op pad in de bergen in Zwitserland en in NL ook met mijn jongens, vooral de oudste, want die kon altijd heel goed lopen, ook in de bergen trouwens. Beter dan zijn moeder die daar geen fan van is, hij kwam vaak nog terug lopen naar mij, want ik liep altijd mijlen achter! En dan gewoon weer als een echte berggeit snel terug naar zijn vader. Ik ben dus geen wandelfan, zeker niet als het bergopwaarts gaat! Bergaf kan ik heel goed ( zo snel mogelijk terug naar de auto!).
En een gratis patroon van een piraat, die komt vast ook eens van pas!


Dit is huisje 50, gisteravond gemaakt, ik ga morgen op de bee bezig met de nieuwe lapjes van vandaag, een huisje met de Hobbytime lapjes en eentje die me doet denken aan Trijntje! Dat zullen allebei dus vrolijke huisjes worden als je de lapjes zo ziet. Maar huis 50 is voor mijn doen heel erg zacht van kleur, deurtje van een favoriet lapje uit mijn moeders verzameling, een lief meisje achter het raam en veel restlapjes die overal vandaan komen en ook al lang liggen te wachten totdat ze eens verwerkt worden.
Al met al was vandaag een dag met een gouden randje, Alie en de collega's die ik vandaag heb gesproken: bedankt!
Ik ga nog even lekker bijkomem bij de tv (genieten dat ik de afstandsbediening heb!) en een stukje doorbreien aan mijn speciale sok.
Groetjes
Marina.

1 opmerking:

  1. gefeliciteerd met je nieuwe sokken, en wat een leuke lapjes heb je gescoord. Volgens mij ben je trouwens net zo sportief als ik ben: geen vissen in 't zelfde water en alleen bergaf is leuk.. Maak niet uit, als we maar creatief bezig zijn.
    groetjes, Atie

    BeantwoordenVerwijderen