dinsdag 21 februari 2012

Huizenbee, februari sokken en een leuke verrassing!

Aanstaande zaterdag is er weer een huizenbee in den Dolder. Komen jullie ook? De bee is gratis en van 10 tot 12 uur, er is gelegenheid tot ruilen van lapjes (15x15 cm) en ook plaatjeslapjes (5x5 cm of groot genoeg) voor achter de raampjes.
Neem je dorp/stad in aanbouw mee en wat lapjes om te ruilen. Ineke Vaillant komt ook en neemt haar huizenquilt mee die ze kreeg van haar cursisten! Een stukje grotere blokken dan 7,5 of 10 cm, maar zeker niet minder leuk!

Mijn huis van vandaag:


gisteravond is er voor mij op de bee het lapje voor het raam gekozen en toen heb ik er het huis omheen gebouwd. Dakje van Verdanda, wat oud, wat nieuw en voila mijn nieuwe huis!

Februari schiet alweer op en mijn sokken zijn al klaar! Samen met Janny en Anjo heb ik een uitdaging, we maken alle 3 een paar sokken per maand, hier dus mijn februari sokken voor mijn nichtje Sharissa die op 14 februari jarig was, zaterdag zie ik haar en kan ik ze weggeven. Op verzoek gemaakt: roze en maat 34/35!!!!


Vandaag voelde is me als iemand die een stevige klap op de kaak heeft gekregen, na gisteren zijn die roze pillen die op M&M lijken mijn beste vriendjes. Het zal vast wel afzakken, maar nu voel ik me een beetje beurs, maar het is al een stuk minder dik dan vrijdag en zaterdag.

Zo nu en dan wordt je heel blij verrast, zomaar in de winkel. Vanochtend kreeg ik een leuke huisjesquilt te zien in de winkel, niet 366, maar gewoon een leuk aantal voor een quiltje. Hoeveel het er gaan worden, dat wist ze nog niet, maar het was inmiddels al een echt dorp. Alle huisjes hadden donkerblauw als luchtkleuren, het leek dus echt nacht, maar de lichten waren allemaal aan ( de raampjes waren allemaal geel). Het was een heel leuk gezicht, stom genoeg heb ik er niet aan gedacht om te vragen of ik we een foto van mocht maken, maar misschien zie ik het quiltje nog eens terug in de winkel als de weer groter gegroeid is. Het leuke was ook het doosje waar ze haar huisjes in bewaarde, beplakt met quilt inpakpapier, haar man had die beplakt! En ik kreeg een doosje voor mijn huisjes, kijk eens hoe leuk:


Het schijnt een doosje te zijn, waar riemen in zaten die vroeger in hun winkel binnen kwamen. Mijn huisjes passen er precies in:


Dit soort dingen, gewoon zo maar zo iets leuks krijgen van iemand, maken je werk in de winkel zo leuk. Al die contacten, verhalen en leuke quilts. Ze had ook een leuke quilt bij zich van scraps, een plaatje op zich en een quilt die ook nog op mijn NOG MAKEN lijstje staat: Ocean Waves. Maar dit jaar zal ik er geen tijd voor hebben, want mijn doosje moet wel vol met huisjes komen! Nu kan ik ze netjes opbergen totdat er stroken aankomen en ze aan elkaar gemaakt worden. Ik maak blokken van 28 huisjes, dus we gaan al richting blok 2, we zitten tenslotte al op 51 huisjes!

Heel erg bedankt voor deze leuke verrassing, we kregen ook nog een tweede huisjes doosje en die hebben we onderling verloot! Deze heeft ook een goed huia gekregen en wordt vast nig wel eens nagemaakt :-)

Morgenochtend weer de brei/haak ochtend, ben weer benieuwd wat iedereen meeneemt om aan te werken, zo nu en dan kijk je je ogen uit en je zou willen dat er veel meer uren in een dag zaten!

Allemaal een fijne avond en tot morgen!
Marina.

1 opmerking:

  1. Jaha, ik heb vanmorgen nog opgemerkt dat ik wil dat een dag 48 uur heeft. In wekrne gaat ongemerkt toch een bende vrije tijd zitten, in bloggen en surfen ook nog eens het nodige en dan dat stomme eten, slapen en huishouden nog.
    Mijn hoofd zit vol met plannen, maar het blijft me toch echt ontbreken aan die andere 24 uur ;-)

    BeantwoordenVerwijderen