vrijdag 24 februari 2012

Veilig weer thuis, nieuw huis

Mijn mannen zijn weer veilig thuis van hun duik trip. Lekker bruin (vooral de ruggen) en opgewekt, ze kunnen er voorlopig weer tegen.


Het huisje van vandaag is gemaakt met lapjes die ik kocht op de beurs in Zwolle afgelopen zondag, de meeste lapjes komen bij Quilt Atelier Trijntje van der Horst uit Sebaldeburen (vissen, dak, deur en de muren) en de lucht bij een andere lieve collega, nl. uit Zeewolde (Hobby Time) en het is een aandenken geworden aan het duik tripje van mijn mannen, het is een huis met een aquarium voor het raam! En blauw water ......

Deze week kreeg ik van een hele lieve collega een envelopje met stukjes voor achter mijn raampjes, die waren heel erg welkom en ik kan nu dus weer heel veel nieuwe huisjes maken. Vandaag kwam er weer een envelopje, zacht .... maar dat zijn wij wel gewend, er zit meestal een stukje stof in die iemand zoekt. Maar nee, het waren ook hele leuke stukjes voor mij raampjes met een lief kaartje erbij. Vera en Jan (die het mooie doosje maakte waar nu mijn huisjes in liggen en waar ik morgen mee ga pronken op de huisjesbee), heel hartelijk bedankt! Ik ga ze allemaal gebruiken, je ziet ze vanzelf langskomen :-)
Mijn dag kan in ieder geval niet meer kapot!

Tijdens de Voice Kids heb ik lekker zitten naaien, eerst het huisje van vandaag die ik ook helemaal heb geknipt en toen het huisje voor morgen. Want de 28e zijn mijn schoonouders 55 jaar getrouwd en dat vieren ze morgen. Ik moet vanuit mijn werk er gelijk heen, want de rest van de familie start al om 3 uur met feesten :-)
Misschien heb ik morgenmiddag een beetje tijd en heb ik dan ook een paar leuke foto's van de huisjesbee en kan ik dan een blog schrijven.

Op de huisjesbee zal Ineke Vaillant een demo geven van het naaien met de hand van een huisje op de paperpiecing methode en haar huisajesquilt meenemen die haar cursisten en vriendinnen voor haar maakten!
Tot morgen,
Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten